کالای دیجیتال

بهترین کارت های گرافیک برای بازی

انتخاب بهترین کارت گرافیک گیمینگ

معمولا افرادی که به بازی های گیمینگ علاقه دارند، برای سیستم خود به دنبال بهترین کارت های گرافیک برای بازی هستند. مهمترین نکته ای که برای خرید کارت گرافیک مهم است، نوع کاربری و استفاده شما از این محصول است. کارت گرافیک های با کیفیت و بادوام معمولا مهمترین چیزی است که در گوشه ذهن یک گیمر قرار دارد و در مسائل دیگر نیز پردازنده سیستم نیز دارای اهمیت است. افرادی که در رسته بازی با سیستم مبتدی هستند شاید به درستی ندانند که چه کارت گرافیکی برای فعالیت های گیمینگ مناسب است.

کارت گرافیک

بسیاری از افراد به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در زمینه موارد مهم بری انتخاب کارت گرافیک مخصوص بازی، تصور دارند که حتما باید مبلغ ززیادی برای خرید این محصول پرداخت کنند تا یک کارت گرافیک با کیفیت تهیه نمایند اما امروزه این وسیله های جانبی سخت افزاری برای انواع سیستم های گیمینگ و قدرت پردازنده های مختلف، طراحی و تولید و به بازار عرضه شده اند. وبسایت باتوباکس علاوه بر ارائه انواع این محصولات، مطالب جامعی را در اختیار خریداران قرار داده است تا بهترین محصول را برای سیستم خود برگزینند.

به عنوان یک نکته مهم در جمع آوری یک سیستم فوق العاده برای گیمینگ، بدانید که بیشترین مبلغ و هزینه را برای کارت گرافیک قرار دهید. برخی افراد حتی کارت گرافیک های بسیار گران قیمتی را برای بازی های خود تهیه می‌کنند اما آن چنان که باید راضی نیستند زیرا همانطور که ذکر شد. دانستن موارد زیر اهمیت زیادی در خرید یک کارت گرافیک خوب دارد.

مشخصات مهم برای انتخاب کارت های گرافیک برای بازی

امروزه در بازار تکنولوژی و دیجیتال، انواع کارت های گرافیک برای بازی موجود است اما کدام یک بهترین نوع برای شما می‌باشد؟ در این میان برخی از شرکت ها همانند شرکت NVIDIA دارای اعتبار و سابقه بسیار خوبی در تولید کارت گرافیک مناسب فعالیت های گیمینگ هستند. که از دیرباز به طراحی و تولید این محصول می‌پرداختد. حال در ادامه به برخی از مشخصاتی که باید برای خرید و انتخاب کارت گرافیک بشناسید، اشاره خواهیم داشت.

بهترین کارت گرافیک بازی

حافظه گرافیکی یا VRAM بهترین کارت گرافیک گیمینگ

افراد علاقمند به گیمینگ می‌دانند که حافظه گرافیکی از چه اهمیتی برخوردار است. VRAM یا همان Video Ram برای حفظ و ذخیره داده ها و همچنین به تصویر کشیدن اجسام سه بعدی می‌باشد. بازی هایی که جدیدا تولید و عرضه می‌شوند، دارای تنظیمات طراحی گرافیکی بسیار خوبی هستند و به همین دلیل، به یک کارت گرافیک قدرتمند نیاز دارند. بهترین کارت های گرافیک برای بازی باید بیش از 8 گیگابایت حافظه داشته باشند.

 

کارت گرافیک گیمینگ

نسل کارت گرافیک های گیمینگ

به این معنا که با پیشرفت تکنولوژی در عرصه دیجیتال، کارت های گرافیک با تنظیمات دقیقتر و فناوری های پیشرفته تر، طراحی و تولید شده اند که به عنوان کارت گرافیک های نسل جدید شناخته می‌شوند. کارت های نسل قبل همانند سیستم های نسل قدیم، کارایی چندانی برای گیمور ها نخواهند داشت. در این صورت شما مجدد ملزم به پرداخت هزینه برای تهیه کارت گرافیک با کیفیت خواهید شد.

برق مصرفی کارت گرافیک های گیمینگ

لازم است بدانید که میزان برق مصرفی کارت گرافیک ها متفاوت است و هرچه کارت گرافیک شما جدیدتر و پیشرفته تر باشد، برق مصرفی آن نیز به همان اندازه افزایش می‌یابد و احتمالا به یک منبع تغذیه تنیاز خواهید داشت. اما قابل توجه است که این مورد چیزی نیست که به عنوان یک مشکل جلوی استفاده از کارت های حافظه جدید را بگیرد.

ابعاد کارت گرافیک گیمینگ

شاید به نظر نرسد که حتی ابعاد کارت گرافیکی که انتخاب کرده اید، مهم است زیرا باید اطمینان حاصل کنید که کارت گرافیک برگزیده شما، در کیس سیستم شما جا بگیرد. در نظر داشته باشید که کارت گرافیک با سه فن، فضای بیشتری از کیس شما را اشغال می‌کند.

تعداد پورت کارت گرافیک

تعداد پورت در کارت گرافیک ها یکسان نیست اما شما باید حتما به این نکته توجه کنید که پورتی که بر سیستم شما قرار دارد، بر کارت گرافیک هم موجود باشد تا نیازی به تهیه کابل های مبدل نداشته باشید.

گرافیک کارت بازی

رزولوشن کارت گرافیک بری بازی

اگر بازی های شما دارای رزولون بالایی هستند، بنابراین باید کارت گرافیک های قوی تر و با کیفیت تر را انتخاب کنید تا تجربه خوبی در بازی های رقابتی داشته باشید.

رده بندی کارت های گرافیک برای بازی

یکی از موارد مهم برای خرید کارت گرافیک و سایر لووازم سخت افزاری کامپیوتر، میزان بودجه شما و قیمت این دسته از محصولات است.

کارت گرافیک های ارزان قیمت برای بازی

اگر شما به صور حرفه ای و یا تخصصی و یا به عنوان یک شغل، گیم انجام می‌دهید. بنابراین بهتر است که این دسته از کارت های گرافیک را فراموش کنید. اگر سیستم شما دارای پردازنده های چندان قوی و پیشرفته نیست و شما به صورت مبتدی بازی می‌کنید، مشکلی در خرید این نوع کارت گرافیک ها نخواهید داشت.

کارت گرافیک های گیمینگ اقتصادی

با این دسته از کارت گرافیک ها می‌توانید، بازی با رزولوشن 1080 و یا حتی پایین تر را با تنظیمات گرافیکی قابل قبول را استفاده کنید. هرچقدر که حافظه گرافیکی را افزایش دهید، فریم ریت مناسب تری برای بازی اخذ می‌کنید.

کارت گرافیک های رده بالا

این دسته از کارت های گرافیک برای بازی، فریم ریت بسیار بالایی را ارائه می‌دهند و بازی با رزولوشن بالا را برای شما جذاب می‌سازند. اغلب گیمورها علاقه دارند که بازی را با وضوحی انجام دهند که همه محتویات بازی برایشان همانند واقعیت به نظر برسد. شرکت Nvidia، کارت گرافیک های رده بالا با تنظیمات نرم افزاری فوق العاده ای را تاکنون به بازار عرضه کرده است.

کارت گرافیک Nvidia

کارت گرافیک های ابرقدرت برای بازی

این کارت گرافیک ها با عملکرد فوق العاده بالا در وضوح 4k کارایی داشته و جزو نسل جدید با هسته RT هستند. این تنوع کارت گرافیک ها حتما باید در سیستم های گیمینگ رده بالا مورد استفاده قرار گیرند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا