پیشنهاد باتوباکسکالای دیجیتال

چرا سرفیس پرو 8 مایکروسافت را انتخاب کنیم؟

دلایل خرید سرفیس پرو 8 مایکروسافت

مایکروسافت در تاریخ 22 سپتامبر سال 2021 مدل خاص و حرفه‌ای از سری سرفیس را به بازار عرضه کرد. سرفیس پرو 8 که تغییرات زیادی را با خود به همراه داشت، توانست به خوبی جایگاه خود را در بازار تثبیت کند. این دستگاه حرفه‌ای و قدرتمند به واسطه کیبورد جداشونده در قالب لپ تاپ و تبلت قابل استفاده است. در بررسی دلایل خرید این محصول باکیفیت از مایکروسافت با باتوباکس همراه باشید.

 

بدنه آلومینیومی سرفیس پرو 8

 

سرفیس پرو ۸ بر خلاف مدل‌های پیشین دارای بدنه آلومینیومی است که در استحکام و مدیریت حرارت دستگاه بسیار موثر است. دارای دو رنگ نقره‌ای و مشکی است که اثر انگشت و چربی را نمایان نمی‌کند. ابعاد این مدل کاملا مشابه سری پرو ایکس است و صفحه نمایش آن 13 اینچ می‌باشد. وزن سرفیس پرو 8 حدودا 891 گرم است که برای استفاده به صورت تبلت کمی سنگین به نظر می‌رسد. کیک استند (kickstand) موجود در این مدل کاملا مشابه مدل‌های گذشته است؛ باز شدنش کمی دشوار است و در بعضی زوایا به مرور زمان دچار لقی اندکی می‌شود.

 

ضخامت سرفیس پرو 8

 

اسپیکر‌ها و صفحه نمایش سرفیس پرو 8

در سرفیس پرو 8 اسپیکر‌ها کاملا بهینه شده اند. این تبلت حرفه‌ای مجهز به اسپیکرهای استریو با توان 2 وات هستند که نسبت به نسل پیش با 1.6 وات توان بیشتری را ارائه می‌کنند. صدای این دستگاه بسیار غنی است و بلندی صدای رضایت بخشی را ارائه می‌کند. این مدل از صدای Dolby Atmos پشتیبانی می‌کند؛ هرچند که در حجم صدای 100% گهگاهی صدای نویز در فرکانس‌های بالا شنیده می‌شود. در مجموع اسپیکر‌های این مدل به پای آیپد پرو اپل نمی‌رسند؛ اما عملکرد قابل قبولی را ارائه می‌کنند.

صفحه نمایش سرفیس پرو 8 در مقایسه با نسل‌های قبلی تغییرات اساسی داشته است. نمایشگر از 12/3 اینچ به 13 اینچ ارتقا پیدا کرده، وضوح نمایشگر 1920 × 2880 با تراکم 267 پیکسل بر اینچ (PPI) و نرخ نوسان سازی هم برای اولین بار به 120 هرتز افزایش یافته است.

صفحه‌نمایش سرفیس پرو ۸ درمقایسه‌با نسل(های) گذشته چندین تغییر بزرگ را تجربه می‌کند؛ ابعاد نمایشگر از ۱۲٫۳ اینچ به ۱۳ اینچ افزایش یافته، وضوح نمایشگر به ۱۹۲۰ × ۲۸۸۰ پیکسل با همان تراکم ۲۶۷ پیکسل‌براینچ رسیده و نرخ نوسازی هم برای نخستین‌بار در میان تمام کامپیوترهای سرفیس، اکنون ۱۲۰ هرتز است؛ البته نرخ نوسازی به‌صورت پیش‌فرض روی ۶۰ هرتز قرار دارد و باید خود کاربر در صورت تمایل، تنظیمات را به ۱۲۰ هرتز تغییر دهد. پنل صفحه نمایش این مدل از نوع IPS‌ LCD است که توسط ال‌جی-فیلیپس ساخته شده است که روشنایی آن در کمترین حالت 1/7 و در بیشترین حالت به 517 نیت می‌رسد. این مدل از محتوای HDR با استاندارد Dolby Vision پشتیبانی می‌کند و دو پروفایل رنگی Vivid و sRGB را به کاربران ارائه می‌کند.

 

نمای کلی سرفیس پرو 8

 

درگاه‌های اتصال

مایکروسافت گذشته ها را فراموش کرده و در این دستگاه از دو درگاه USB-C ورژن 4.0 استفاده کرده است. این ورژن از استاندارد تاندربولت پشتیبانی کرده و پهنای باند 40 گیگابیت بر ثانیه را ارائه می‌کند. هرچند نبود درگاه USB-A شما را نیازمند به خرید یک هاب برای اتصال فلش های معمولی خواهد کرد. این دستگاه قابلیت شارژ از طریق درگاه USB-C را داراست؛ همچنین وجود سرفیس کانکت با توان 68 وات نیز راهکار دیگری برای شارژ این دستگاه به حساب می‌آید.

سرفیس پرو 8 مجهز به یک جک 3/5 میلی‌متری برای اتصال هدفون است که امروزه هدفون‌ها و هندزفری‌های بلوتوثی کاربری ساده و تمیزتری را ارائه می‌کنند. وب‌کم این مدل 5 مگاپیکسل قدرت داشته که از 1080p برای تصویربرداری و تماس تصویری پشتیبانی می‌کند. همچنین با وجود قابلیت ویندوز هِلو (Windows Hello) شما می‌توانید به راحتی دستگاه خود را با تصویر چهره خود بازگشایی کنید. دوربین پشتی 10 مگاپیکسلی توانایی ضبط ویدیوی 4K را داراست. امکانات ارتباطی این دستگاه شامل Wi Fi نسل 6 و Bluetooth نسل 5.1 است.

 

پورت ها و درگاه های اتصال سرفیس پرو 8

 

ترک پد و کیبورد سرفیس پرو ۸

ساختار کیبورد و چیدمان دکمه‌ها نسبت به مدل پیشین تفاوتی نداشته است. تنها تفاوت جایگاه قلم در بالای کیبورد است که مایکروسافت با ذکاوت بسیار این طراحی را انجام داده است. اتصال کیبورد به تبلت به صورت مغناطیسی انجام می‌شود و زاویه باز شدن آن تا 175 درجه است. کیبورد سرفیس پرو 8 در هنگام تایپ حس خوشایندی را برای کاربر ایجاد می‌کند. ترک پد کمی پایین تر از کیبورد قرار گرفته که عریض است اما به اندازه مک بوک ارتفاع ندارد. روکش این ترک پد شیشه‌ای است و دقت بی‌نظیر و حس دلپذیری را به کاربر ارائه می‌کند. هرچند که همچنان ترک پد مک بوک از قدرت بیشتری برخوردار است. قلم این نسخه مدل اسلیم پن 2 است که تفاوت ظاهری با مدل های قبلی ندارد؛ اما توانایی کار با کج شدگی 77 درجه و پیشتیبانی از 4096 سطح فشار را داراست.

 

کیبورد و قلم سرفیس پرو 8

 

سخت‌افزار و باتری

سرفیس پرو 8 از تراشه‌های نسل 11 اینتل استفاده می‌کند. مدل پردازنده سری i7 این دستگاه Core i7-1185G7 است که نسبت به مدل پیشین قدرتمندتر است و مصرف باتری بهینه تری دارد. رم این دستگاه LPDDR4x-4266 است و حافظه آن ساخت سامسونگ است که با تکنولوژی PCIe NVMe به دستگاه متصل است. عملکرد این دستگاه در حالت جدا از برق 5/6 درصد افت می‌کند که بسیار ناچیز است. فن این دستگاه می‌تواند دمای پردازنده را به صورت پایدار حدود 60 درجه سلسیوس حفظ کند که به دلیل بدنه آلومینیومی این حرارت ملموس و کمی آزاردهنده است.

باتری این دستگاه لیتیوم-یونی 50 وات ساعت است که نسبت به نسل قبل 15 درصد رشد داشته است. هرچند که با توجه به نمایشگر پیشرفته تر مقدار ماندگاری باتری کمی بهتر از نسل پیش چیزی در حدود 10 ساعت در نرخ 60 هرتز و 8 ساعت و 45 دقیقه در نرخ 120 هرتز است. مایکروسافت می‌گوید که شارژر 65 واتی این دستگاه می‌تواند ظرف مدت یک ساعت شارژ دستگاه را از صفر به 80 درصد برساند که عدد قابل قبولی به حساب می‌آید.

 

سخت افزار و باتری سرفیس پرو 8

 

مقایسه سرفیس پرو ۸ با رقبا

اصلی ترین رقیب سرفیس 8 پرو، آیپد پرو 12/9 اینچی است که با پردازنده M1 با کیفیت نمایشگر و اسپیکر بهتر و همچنین تجربه لمس بهتر می‌تواند گزینه بهتری نسبت به این مدل باشد؛ چرا که نسخه کامل سرفیس پرو 8 و آیپد پرو 12/9 هردو حدودا 1200 دلار قیمت دارند. البته لازم به ذکر است که آیپد پرو 12/9 تبلتی بدون کیبورد است و دستگاه ویندوزی هیبریدی نیست. می‌توان گفت در حال حاضر دستگاه هیبریدی ویندوزی بهتر از سرفیس پرو 8 وجود ندارد و این مدل پرچم دار این دسته از دستگاه ها محسوب می‌شود.

نکات مثبت مایکروسافت سرفیس پرو 8

  • نمایشگر بزرگ‌تر با حاشیه‌ باریک‌تر
  • نمایشگر ۱۲۰ هرتز
  • درگاه‌های USB 4 با پشتیبانی از تاندربولت ۴
  • امکان ارتقای حافظه‌ی SSD

نکات منفی مایکروسافت سرفیس پرو 8

  • وزن زیاد
  • حذف پورت USB-A
  • قیمت زیاد
  • فروش جداگانه‌ی کیبورد

 

حالت تبلت سرفیس پرو 8

 

به طور کلی می‌توان گفت که مایکروسافت سرفیس پرو 8 گزینه‌ای مناسب برای خریدارانی است که به دنبال دستگاه هیبریدی قدرتمند و توانا هستند که با آن به انجام امور طراحی و برنامه نویسی بپردازند.

شما می‌توانید برای مشاهده اطلاعات بیشتر مایکروسافت سرفیس پرو 8 به صفحه این محصول در وبسایت آمازون امارات مراجعه کنید. همچنین برای خرید این محصول می‌توانید به وبسایت باتوباکس مراجعه کنید و با ثبت سفارش این محصول، آن را درب منزل تحویل بگیرید.

برای مشاهده سایر محصولات کالای دیجیتال می‌توانید به صفحه دسته بندی کالای دیجیتال مراجعه کنید.

باتوباکس، واردکننده انواع محصولات از کشور‌های امارات و ترکیه و وبسایت‌های آمازون، ترندیول و بیش از 60 وبسایت مطرح در سراسر دنیا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا