آرایشی

چطور پرایمر آرایشی را انتخاب کنیم؟

پرایمر آرایشی

هنگامی که از آرایش صورت صحبت می‌کنیم، مهمترین مرحله آن قسمتی است که به ماندگاری طولانی تر آرایش شما کمک می‌کند. بسیاری از خانم ها بدون رعایت اصول مراحل، صورت خود را آرایش می‌کنند اما نه تنها زیبایی چندانی برایشان ایجاد نمی‌شود، بلکه ماندگاری و دوام خوبی هم ندارد. پرایمر یکی از وسایل آرایشی جدید است که ماهیت چسبنده دارد و قبل از میکاپ مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول درواقع پوست شما را صاف و یکدست و برای خودآرایی یا میکاپ آماده خواهد کرد اما نکته مهم این است که چطور پرایمر آرایشی را انتخاب کنیم؟ چه پرایمری برای پوست شما مناسب است؟

درواقع مرحله استفاده از پرایمر انتخابی نیست و همه بانوان برای افزایش دوام آرایش و تثبیت آن، باید از این محصول استفاده کنند. پرایمر ها دارای انواع مختلفی هستند که هر یک مناسب برای بخشی از پوست صورت کاربرد دارد. با خواندن این مقاله بسیار راحت تر می‌توانید پرایمر مخصوص پوست خود را انتخاب کنید.

پرایمر

 

انتخاب پرایمر آرایشی

مهمتر از استفاده از این محصول، درواقع اتخاب مناسب ترین نوع برای پوست است. پرایمر ها دارای انواع مختلف با کارایی متفاوت هستند یعنی به عنوان مثال برخی از آن ها نور را به طرز فوق العاده ای انعکاس می‌دهند و برخی دیگر حاوی ویتامین جهت بازیابی شادابی پوست هستند. بنابراین شما باید بسته به شرایط پوست و نوع آرایش خود، بهترین پرایمر را انتخاب کنید.

انتخاب پرایمر بر اساس نوع پوست

همانطور که می‌دانید پوست دارای انواع مختلف چرب، خشک و … می‌باشد که به همین نسبت پرامر برای هر یک از آن ها متفاوت است. در ابتدا بهتر است قبل از خرید این محصول و سایر محصولات آرایشی و بهداشتی، حتما جنس پوست خود را بشناسید.

پرایمر آبرسان

افرادی که دارای پوست خشک هستند، معمولا بعد از استحمام به آبرسان نیاز دارند که می‌توانید از پرایمر مغذی مخصوص پوست خشک استفاده نمایید. این پرایمر درست همانند یک لوسیون آبرسان عمل کرده و از خشکی و پوسته پوسته شدن آرایش بر سطح صورت شما جلوگیری می‌کند.

پرایمر مات کننده

شاید شما هم دارای پوست چرب و براق باشید که باید برای رفع این مسئله و برق زدگی میکاپ خود، از پرایمر آرایشی مات کننده فاقد فرمول و ترکیبات چربی استفاده کنید. استفاده از این نوع پرایمر به مرور زمان موجب کمرنگ شدن جای لک های صورت می‌شود و برق سطح پوست شما را از بین می‌برد.

پرایمر پوست حساس

اگر شما در دسته افرادی قرار دارید که پوست حساس دارند، بهتر است از پرایمر مخصوص پوست حساس استفاده کنید زیرا در ترکیبات تولید آن از مواد زیادی استفاده نکرده اند. این حصولات فاقد پارابن و رایحه هستند که عوارض ناخوشایندی را برای پوست به همراه نخواهد داشت.

پرایمر مغذی

با بالا رفتن سن، باید از محصولات آرایشی استفاده کنید که مواد مغذی را به پوست برساند. پرایمر های مغذی دارای آنتی اکسیدان و خاصیت آبرسانی هستند.

انتخاب پرایمر ارایشی

 

انتخاب پرایمر بر اساس مشکلات پوستی

معمولا آرایش و زیباسازی پوست هایی که دارای مشکلات خاص نظیر برجستگی ها و فرورفتگی  آکنه و …. هستند، سخت تر از آرایش پوست های سالم است. پرایمر آرایشی که برای این نوع پوست ها بیشتر کاربرد دارند را بشناسید.

پرایمر های تصحیح کننده رنگ

اگر پوست صورت شما دارای لک می‌باشد، باید برای بخشیدن شفافیت به پوست از پرایمر آرایشی شفاف و تصحیح کننده رنگ استفاده کنید. برای پوست هایی که دارای فرورفتگی های جزئی هستند نیز ابتدا باید پرایمر دارای رنگ استفاده کنید و سپس برای صاف و یکدست کردن سطح پوست، از پرایمر تصحیح کننده رنگ خاص استفاده نمایید.

  • از پرایمر رنگ سبز برای رفع قرمزی جوش ها و التهابات پوست خود استفاده کنید. پرایمر های سبز، تعادل خوبی برای پوست های قرمز ایجاد می‌کنند.
  • اگر پوست شما دارای ماهیت زرد رنگ است، از پرایمر رنگ بنفش به جهت خنثی کردن رنگ زردی بهره ببرید.
  • اشخاص با پوست سفید رنگ، برای ایجاد ظاهری زیبا و سالم می‌توانند از پرایمر صورتی رنگ بهره ببرد.
  • اگر مویرگ های آبی بر سطح پوست شما نمایان هستند، برای پنهان کردن آن ها قبل از میکاپ صورت از پرایمر زرد استفاده کنید.
  • پوست هایی که در برخی بخش های آن تیره تر از نواحی دیگر آن است، باید برای پوشاندن این نواحی و یکدست سازی از پرایمر هلویی استفاده کنید.

پرایمر تصحیح کننده رنگ

 

پرایمر آرایشی ملایم

یکی از دلایلی که موجب جوش های فراوان بر سطح پوست می‌شود، استفاده از مواد آرایشی سنگین است. پرایمر آرایشی ملایم حاوی سالیسیلیک اسید هستند که خاصیت درمانی داشته و جوش های ریز و درشت را از بین می‌برد. پرایمر ملایم فاقد مواد مواد عطری و چربی می‌باشد. به دلیل ملایم بودن و عدم سنگینی بافت این محصول، منافذ مسدود نمی‌شوند و پوست آسیب نمی‌بیند.

پرایمر ضد عرق

افرادی که باید مدت زمان طولانی میکاپ صورت خود را حفظ کنند و امکان تعریق آن ها در این حال زیاد است، می‌توانند از پرایمر آرایشی ضد تعریق استفاده نمایند. هیچگونه رطوبتی نمی‌تواند بر این پرایمر ها نفوذ کند و زیباسازی چهره را بر هم بزند.

انتخاب پرایمر آرایشی دور چشم

اگر به پشت چشم های خود سایه می‌زنید و یا برای زیر چشم از کانسیلر استفاده می‌کنید، از این محصول برای ثابت ماندن و عدم کمرنگ شدن آن بهره ببرید. پرایمر ها به خوبی از محو شدن سایه چشم محافظت می‌کنند. شما باید حتما به این نکته توجه داشته باشید که چشم ها از بخش های حساس و مهم صورت بشمار می‌روند که باید حتما از بهترین محصولات آرایشی و مراقبی برای این نواحی استفاده کنید.

پرایمر دور چشم

پرایمر آرایشی مناسب افراد مسن

 

خانم های میانسال، معمولا به دلیل داشتن چروک های ریز و خطوط خنده و … با مشکلاتی در میکاپ رو به رو هستند زیرا بعد از مدت زمانی، مواد و کرمپودر ها در میان این خطوط محو می‌شود اما اگر از یک پرایمر خوب قبل از روند استفاده از وسایل میکاپ استفاده کنید، تا مدت ها از زیبایی ایجاد شده محافظت می‌کنید. بانوان مسن توصیه می‌شود که از محافظ های مغذی و دارای آنتی اکسیدان و ویتامین بهره ببرید و حتما توجه داشته باشید که پرایمر برگزیده شده،  آبرسان باشد تا رطوبت را برای درخشانی پوست فراهم کند.

شما می‌توانید برای مشاهده بیشتر در رابطه با خرید پرایمر به صفحه این محصول در وبسایت آمازون امارات مراجعه کنید. وبسایت باتوباکس اطلاعات جامعی در رابطه با انتخاب و خرید پرایمر آرایشی خوب در اختیار شما قرار داده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا